luni, 17 august 2009

Chiliman nu vrea reclame pe blocurile reabilitate termic decât cu voia sa

Primăria sectorului 1 va da amezi între 1.500 şi 2.500 lei pentru materiale publicitate puse pe blocurile reabilitate termic fără acordul expres al primarului Andrei Chiliman, conform unei hotărâri de consiliu aprobat recent.

Amenzile vor viza atât preşedintele asociaţiei de proprietari
, cât şi firma
care amplasează reclamele. Materialele publicitare vor fi confiscate şi apoi valorificate.

Primăria sectorului 1 nu a vrut să precizeze, la solicitarea NewsIn, care sunt raţiunile pentru care doar primarul Chiliman poate da liber amplasării materialelor publicitare pe blocuri reabilitate termic.

Şi edilii Capitalei vor să interzică amplasarea suporturilor publicitare de tip plasă pe suprafaţa imobilelor, intenţia fiind contestată atât de firmele
din domeniu, cât şi de unele asociaţii de proprietari, nemulţumite că ar putea pierde surse de finanţare pentru întreţinere şi reparaţii.

Proiectul, iniţiat de consilierii PDL, are ca argumente principale estetica oraşului şi faptul că multe dintre suporturile publicitare de tip plasă, aşa-numitele mesh-uri, nu au autorizaţie de construire. Excepţie de la interdicţie ar urma să facă doar clădirile aflate în construcţie, precum şi cele în curs de renovare.

Unele asociaţii de proprietari confirmă că, prin interzicerea mesh-urilor pe clădiri, vor pierde bani
pe care îi folosesc la reparaţiile blocurilor. "Eu nu sunt de acord să se voteze interzicerea mesh-urilor, pentru că asociaţia noastră câştigă foarte mulţi mulţi bani de pe urma lor şi am schimbat aproape toate conductele şi am modernizat şi scara blocului. Oamenii sunt foarte mulţumiţi. Vă rog, oameni buni, să ţineţi cont şi de noi, românii de rând, nu să vă gândiţi doar la ce vedeţi voi, că arată urât. V-aţi întrebat vreodată, când aţi intrat pe o scară cu mesh-uri pe faţadă, de ce este mai frumoasă decât alta care nu are? Asta e explicaţia, mesh-urile", spune Gheorghe Tilea, locatarul unui bloc
pe care sunt amplasate suporturi de publictate outdoor.