sâmbătă, 21 februarie 2009

CHIC prinde la dame

Jurnalul lui Bridget Jones" s-a vandut in 40.000 de exemplare la Polirom.

Colectia CHIC de la Polirom adauga maine inca un titlu, „Divortul perfect”, de Francesca Clementis, la seria de 16 carti cu lipici la publicul feminin. Editura a sarbatorit ieri-seara un an de CHIC, la Crem Caffe Royal, din Bucuresti, in stilul
specific pentru „chick lit”, adica literatura cu si despre femei moderne.

„Am adus chick lit in Romania pentru ca astazi cartile si filmele au devenit mai mult decat un simplu divertisment”, a spus Oana Boca, director de promovare Polirom. „Colectia CHIC este un puzzle construit din personaje simpatice si experientele lor: romane alerte, amuzante, dar si triste pe alocuri, asa cum numai adevaratele comedii pot fi”, a precizat Boca.

Autoare ca Helen Fielding („Jurnalul lui Bridget Jones”) sau Lauren Weisberger („Diavolul se imbraca de la Prada”), care au si cartile ecranizate, adevarate blockbuster-uri, au mizat pe ingredientele sigure ale succesului: stralucire mondena, povesti de dragoste, umor savuros si relaxat.

Cu aceasta reteta, cartile de „chick lit” au avut succes in toata lumea: „Jurnalul lui Bridget Jones” a fost vandut in peste 15 milioane de exemplare in 35 de tari, iar in Romania s-a vandut in 40.000 de exemplare. In colectia ingrijita de un barbat, criticul literar Bogdan Stanescu, printre primele titluri editate au fost „La cumparaturi cu sora mea”, „Poti sa tii un secret?”, semnate de Sophie Kinsella, „Vreau sa fiu V.I.P.”, de Lauren Weisberger, „Blonde de milioane”, „Lucy Sullivan se marita”, de Plum Sykes si, respectiv, Marian Keyes.

Umor si romantism

Agentul literar Simona Kessler, din juriul de ieri-seara de la cafenea, explica succesul genului „chick lit” prin: „Aerul de comedie romantica pe care il au majoritatea cartilor. Scrise foarte alert si cu mult umor, ele reflecta starea femeii tinere de azi, la varsta de 20-35 de ani”.

Cu „Jurnalul lui Bridget Jones”, de Helen Fielding, si „Diavolul se imbraca de la Prada”, de Lauren Weisberger, „La cumparaturi in rochie de mireasa” si „Ma dau in vant dupa cumparaturi”, Editura Polirom testase deja piata cand a lansat colectia CHIC.

Cum se cucereste o femeie chic

La aniversare, barbatii au fost invitati sa-si etaleze farmecele de cuceritori intr-un concurs, Mihaela Radulescu a moderat intrecerea, iar femeile din juriu i-au judecat si premiat.

Jurnalistul Andrei Gheorghe, poetul Dan Sociu, politicianul Cristian Boureanu, cantaretul Leonard Muha de la Ca$$a Locco si vedeta radio Vlad Craioveanu si-au testat aseara farmecele si flerul de cuceritori la aniversarea CHIC.

Toti concurentii au primit drept premiu cate o brosura cu secrete de cucerit o femeie chic. Din juriul care i-a judecat au facut parte doar femei de succes: agentul literar Simona Kessler, Mihaela Spineanu de la revista „Elle”, fotomodelul Simona Haraga, Simona Tache de la „Academia Catavencu” si Oana Boca, din partea editurii.

TOP

Cele mai vandute

> „Jurnalul lui Bridget Jones”, de Helen Fielding - 40.000 de exemplare (prima editare in 2003)
> „Ma dau in vant dupa cumparaturi”, de Sophie Kinsella - 15.000 de exemplare
> „Bridget Jones: La limita ratiunii”, de Helen Fielding - 13.500 de exemplare
> „Diavolul se imbraca de la Prada”, de Lauren Weisberger - 12.500 de exemplare