vineri, 27 martie 2009

Consilierii municipali ai PL trişează la procedura de vot

La şedinţa Consiliul Municipal Chişinău (CMC) nu a lipsit nici astăzi spectacolul. Ce-i drept, membrii consiliului nu scapă nicio ocazie de a se ataca reciproc. Discuţiile devin şi mai aprinse când aleşii locali ajung să examineze proiecte cu caracter financiar
, aşa cum s-a întâmplat şi astăzi. Examinarea proiectului cu privire la SA „Business Incubator Alfa” a creat un adevărat haos în sala de şedinţe. La numărarea voturilor, consilierul PL Corina Fusu a anunţat din partea fracţiunii nouă voturi, în sală fiind prezenţi doar şapte aleşi locali. Atentă la procedura de votare, colega Corinei din fracţiunea PCRM Svetlana Popa a observat decalajul şi l-a atenţionat repede pe preşedintele CMC Mihai Ghimpu care este şi preşedinte al PL. La observaţia făcută de Popa, Corina Fusu a dat fuga să cheme alte două colege din fracţiune care, în acel moment, se aflau pe holul Primăriei. „Doamna Popa, eu am încredere în dumneavoastră. Atunci când voi îmi spuneţi că aveţi 11 voturi, eu nu stau să număr dacă toţi cei 11 consilieri sunt în sală. Eu înregistrez numărul de voturi pe care mi-l spune fiecare reprezentant din fracţiuni”, a remarcat Mihai Ghimpu şi a mai întrebat o dată câţi consilieri sunt în sală din fracţiunea PL? Surpriză - deja erau zece! „Ce, sunt eu vinovată că doamna Svetlana Popa nu ştie să numere până la zece?”, a întrebat Corina Fusu. Consilierul comunist nu s-a lăsat convins şi spiritele s-au încins. Sleit de puteri din cauza aleşilor locali neascultători, Mihai Ghimpu a propus ca în sală să se aducă îngheţată şi cafea pentru a calma spiritele. „Sunt gata să cumpăr şi un Napoleon (tortă – n.r.)”, a mai adăugat Ghimpu. Această remarcă se referea la consilierul umanist Oleg Onişcenco. Haosul din sală, dar şi discuţiile cu colegul de fracţiune (preot – n.r.), au sustras atenţia domnului consilier de la procesul de votare. Întrebat de preşedinte câte voturi acordă fracţiunea, Onişcenco a întrebat: „Pentru ce?”. „Pentru Dumnezeu!”, a răspuns Ghimpu. Oleg Onişcenco a indicat iniţial două voturi, după care, probabil, şi-a dat seama că printre proiecte nu este niciunul religios şi a rectificat: „zero!”.